Δαμάσκηνα και βανίλιες: Οφέλη και διατροφική αξία

damaskina-vanilies

Τα δαμάσκηνα είναι γλυκά, σκούρα καφέ φρούτα που μπορείτε να απολαύσετε κατά τα
τέλη του καλοκαιριού και στις αρχές του φθινοπώρου.
Φημίζονται για την υψηλή θρεπτική τους αξία, καθώς είναι εξαιρετικές πηγές
βασικών μετάλλων όπως ασβέστιο, φώσφορο,κάλιο, σίδηρο, νάτριο, ψευδάργυρο
και μαγνήσιο, και πλούσια σε βιταμίνες όπως η ριβοφλαβίνη, η νιασίνη, το φυλλικό οξύ,
η θειαμίνη, η βιταμίνη Α και η βιταμίνη Κ.Αυτές οι βιταμίνες και τα μέταλλα κάνουν
τα δαμάσκηνα μια θρεπτική δύναμη που προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία.
Οι βανίλιες είναι χυμώδεις καρποί με διαφορετικό σχήμα και μέγεθος,
έχουν γλυκιά γεύση και εξαιρετικό άρωμα.
Είναι διαθέσιμες προς κατανάλωση από τα τέλη άνοιξης και συγκεκριμένα από τον Μάιο
και προσφέρουν εκπληκτικά οφέλη για τον οργανισμό όπως και τα δαμάσκηνα.
Τα οφέλη που προσφέρουν τα δύο αυτά φρούτα όπως και η θρεπτική τους αξία, είναι
παρόμοια και θα τα γνωρίσουμε στη συνέχεια.
Τρόπος κατανάλωσης:
Οι βανίλιες και τα δαμάσκηνα καταναλώνονται ωμά, σε μαρμελάδα, κομπόστα, χυμό, σε
φρουτοσαλάτες αλλά και ως γέμιση σε τάρτες ή ψητά στο φούρνο.
Θρεπτική αξία:
Ανά 100 γραμμάρια περιέχουν:
46 kcal
19,4 γρ. υδατάνθρακες
0,7 γρ. πρωτεΐνες
Ο,3 γρ. λιπαρά
Οφέλη για την υγεία:
1. Ανακουφίζουν δυσκοιλιότητα και εντερικές διαταραχές.
Τα δαμάσκηνα είναι αναμφισβήτητα τα πιο αποτελεσματικά καθαρτικά τρόφιμα,
και συνιστώνται ιδιαίτερα σε άτομα που πάσχουν από δυσκοιλιότητα.
Είναι πλούσια σε διαλυτές φυτικές ίνες, που είναι απαραίτητες για την ενεργοποίηση των
υγιών κινήσεων του εντέρου που με τη σειρά τους ανακουφίζουν τα συμπτώματα
της δυσκοιλιότητας.
2. Βελτιώνουν το πεπτικό σύστημα
Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βελτιώνουν σημαντικά την υγεία του πεπτικού
συστήματος. Αν έχετε αργό μεταβολισμό, ίσως είναι η λύση για την αύξηση και
περαιτέρω ενεργοποίηση του.
3. Δημιουργούν ισχυρότερα οστά.
Τα δαμάσκηνα έχουν επαρκείς ποσότητες μετάλλων, όπως ο χαλκός, το μαγνήσιο
και το σελήνιο που είναι υπεύθυνα για την ενίσχυση των οστών, καθώς αγωνίζονται
για να αποκρούσουν τις ασθένειες των οστών, όπως η οστεοπόρωση.
4. Bελτιώνουν τη μνήμη
Η καθημερινή κατανάλωση, θα ενισχύσει την υγεία του εγκεφάλου και πιο
συγκεκριμένα την περιοχή της μνήμης. Έτσι, θα βελτιώσετε τη μνήμη και θα
συγκρατείτε περισσότερες πληροφορίες. Επίσης πρέπει να γνωρίζετε πως βοηθούν
να απαλλαγείτε από τις αρνητικές επιπτώσεις των ελεύθερων ριζών.
5. Βοηθούν στην υγιή λειτουργία του νευρικού συστήματος.
Οι βιταμίνες που υπάρχουν στα φρούτα αυτά είναι ιδανικές για την τόνωση του
νευρικού συστήματος και τη λειτουργικότητά του. Τα μέταλλα, όπως για
παράδειγμα το κάλιο, παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στο να ανταποκριθεί
περισσότερο το νευρικό σύστημα στην εγρήγορση και την ταχύτητα της
εγκεφαλικής δραστηριότητας.
6. Βοηθούν στη μείωση της όρεξης.
Μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε το βάρος σας, δημιουργώντας την
αίσθηση της πληρότητας. Αυτό συμβαίνει καθώς περιλαμβάνουν πολλές ίνες οι
οποίες χωνεύονται αργά από τον οργανισμό και έτσι η όρεξή σας παραμένει
ικανοποιημένη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Πιθανές παρενέργειες:
Αν και είναι νόστιμα και έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, μπορούν επίσης να έχουν
μερικές αρνητικές επιπτώσεις όπως:
Διαταραχές του πεπτικού συστήματος
Αέριο και φούσκωμα
Διάρροια
Δυσκοιλιότητα όταν η κατανάλωσή τους δε συνδυάζετε με άφθονη
πρόσληψη νερού
Αύξηση βάρους
Αν η κατανάλωσή τους είναι συχνή και σε μεγάλες ποσότητες χρειάζεται προσοχή
στις θερμίδες και τη ζάχαρη, ιδιαίτερα στη μορφή χυμού.
Αλλεργία
Περιέχουν ίχνη ισταμίνης, επομένως είναι πιθανό (αν και ασυνήθιστο) να
αναπτύξουν αλλεργία σε αυτά. Σε περίπτωση που παρουσιάσετε συμπτώματα
αλλεργίας που νομίζετε ότι σχετίζονται με την κατανάλωση τους συμβουλευτείτε
έναν γιατρό.
Τα δαμάσκηνα και οι βανίλιες είναι πολύ θρεπτικά φρούτα και μια εξαιρετική πηγή
βιταμινών, ανόργανων συστατικών, ινών και αντιοξειδωτικών.
Έχουν αρκετά χαρακτηριστικά που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο πολλών χρόνιων ασθενειών, όμως
απαιτούν μια μικρή προετοιμασία, έτσι ώστε να είναι εύκολο να ενσωματωθούν στη διατροφή σας.
Από την Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου, κλινική διαιτολόγο- διατροφολόγο, MSc, MBA, SRD
Επιστημονικό Διαιτολογικό Κέντρο ‘Σώμα Υγιές’
www.somaygies.gr
e-mail: info@somaygies.gr
https://twitter.com/soma_ygies
https://www.facebook.com/kalliagianni/?ref=bookmarks

Category: 

About the Author

Kallia Giannitsopoulou's picture

Η Γιαννιτσοπούλου Κάλλια είναι κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος ασκώντας καθημερινά αυτή την ιδιότητα από το 2003. Έχει ασχοληθεί με την έρευνα στο κομμάτι τις κλινικής διατροφής (Ιmperial College of Science and Technology) με τις διατροφικές διαταραχές στο Κέντρο Ημέρας Ανάσα ως διαιτολόγος υπεύθυνη για τη διατροφή διαβητικών ασθενών (σε Ενδοκρινολογικό Ιατρείο στο Μαρούσι). Το 2005 κάνει το πρώτο της ανεξάρτητο επαγγελματικό βήμα ιδρύοντας το Επιστημονικό Διαιτολογικό Κέντρο "Σώμα Υγιές" (www.somaygies.gr), στο οποίο μέχρι και σήμερα βοηθάει ανθρώπους να αποκτήσουν μια καλύτερη σχέση με την τροφή και το βάρος τους. Αποφοίτησε με άριστα από το πανεπιστήμιο Surrey της Μ. Βρετανίας (2002) και απέκτησε 2 μεταπτυχιακούς τίτλους, έναν στην κλινική διατροφή (ΜSc) από το πανεπιστήμιο του Surrey με άριστα (2003) και ΜΒΑ (2011) από το πανεπιστήμιο του Leicester. Επιπλέον, έχει σπουδάσει Life Coaching (Dip in Coach. Βlackford Centre for Coaching) και χρησιμοποιεί επιτυχώς τεχνικές αυτοβελτίωσης στις συνεδρίες διατροφής. Ο συνδυασμός γνώσεων coaching και κλινικής διατροφής βελτιστοποιεί τα αποτελέσματα ως προς την ρύθμιση του βάρους διότι βοηθάει στην καλύτερη ψυχολογική προσέγγιση του ατόμου. Η κ. Γιαννιτσοπούλου αρθρογραφεί συστηματικά από το 2005 σε περιοδικά υγείας (Prevention, Shape, The Βοdy, Elle) και εφημερίδες, ενώ ασχολείται εντατικά με την απώλεια βάρους, την κλινική διατροφή, τις διατροφικές διαταραχές και τη διατροφή στα στάδια ζωής. Παράλληλα στην παρούσα φάση γράφει το πρώτο της βιβλίο διατροφής. Αν θέλετε να τη συναντήσετε μπορείτε να τη βρείτε στο Επιστημονικό Διαιτολογικό Κέντρο ‘Σώμα Υγιές’, Κωνσταντινουπόλεως 22 και Γρηγ. Λαμπράκη 315 στη Νίκαια- Πειραιά. Τηλ 2104933334 e-mail: info@somaygies.gr twitter https://twitter.com/soma_ygies facebook https://www.facebook.com/kalliagianni/?ref=bookmarks

0 comments on "Δαμάσκηνα και βανίλιες: Οφέλη και διατροφική αξία"

Leave a Comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
Παρακαλώ συμπληρώστε το παρακάτω πεδίο.