Μάθε πως μπορείς να περιορίσεις το πρήξιμο στην κοιλιά

priximo-koilia-1

Τα φουσκώματα και το πρήξιμο στη κοιλιά είναι μια δυσάρεστη κατάσταση που δυστυχώς συνδέεται άμεσα
με τις τροφές που καταναλώνουμε τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά και σχετίζεται επίσης και με τον τρόπο κατανάλωσης τους.
Βέβαια καταστάσεις τέτοιες του οργανισμού έχουν να κάνουν και με την κατάσταση
του σώματος μας γενικότερα και του πεπτικού μας συστήματος ειδικότερα.

Το πρώτο λοιπόν που πρέπει να κάνουμε είναι να γνωρίζουμε ποιες τροφές μας οδηγούν σε τέτοιες καταστάσεις .
Οι τροφές που μπορούν να προκαλέσουν πρήξιμο στην κοιλιά είναι
τα όσπρια, ορισμένα λαχανικά όπως το μπρόκολο, το λάχανο, το κουνουπίδι, οι πατάτες, τα κρεμμύδια,
ο αρακάς, οι πιπεριές, οι ντομάτες με φλούδα, τα πράσα και ορισμένα φρούτα (μπανάνα, πεπόνι, βερίκοκο, εσπεριδοειδή).
Τα υποκατάστατα της ζάχαρης, επίσης, επειδή προκαλούν δυσκοιλιότητα,
τα σκευάσματα ολικής άλεσης, τα γαλακτοκομικά εκτός του γιαουρτιού .
- Αρχικά πρέπει να γίνεται σωστή προετοιμασία των τροφών και σωστό το μαγείρεμα τους
(π.χ. σε όσπρια ή να αφαιρούνται φλούδες και σπόρια).
-Σημαντικό είναι η καλή και αργή μάσηση των τροφών,
να προσέχουμε στη μάσηση να μην μιλάμε ή να μην τρώμε γρήγορα γιατί καταπίνοντας αέρα αυτός εγκλωβίζεται
στο πεπτικό σύστημα και προκαλεί φούσκωμα καθώς δυσχεραίνει την πέψη.
-Όταν μετά από παρατήρηση καταλάβουμε ποιες τροφές μας ενοχλούν θα πρέπει
να τις αποφύγουμε για 2-3 ημέρες.
Καλό είναι να κάνουμε μικρά και συχνά γεύματα καθημερινά και να μην παραλείπουμε ποτέ γεύματα
γιατί απορυθμίζουμε την ομαλή λειτουργία του εντέρου και του στομάχου.
-Αποφεύγουμε συνδυασμούς υδατανθράκων με πρωτεΐνη (κρέας με πατάτες π.χ.)
-Να μην καταναλώνουμε ταυτόχρονα τροφές που φουσκώνουν.
Σε περίπτωση που έχουμε βέβαια μια ιδιαίτερη προδιάθεση στα φουσκώματα εκτός από την σωστή χρήση των τροφών
που αναφέρθηκαν πριν μπορούν να βοηθήσουν αισθητά τα εξής μυστικά
-καλό και αργό μάσημα
-τα συχνά μικρά γεύματα
-η σωματική άσκηση
-η κατανάλωση νερού
-η μείωση του αλατιού
-η μείωση του άγχους
Αν τα συμπτώματα βέβαια είναι τακτικά και έντονα , θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας
καθώς υπάρχουν πολλές παθολογικές καταστάσεις οι οποίες σχετίζονται
με τέτοια συμπτώματα και δεν επιλύονται με τους παραπάνω τρόπους διαχείρισης του φαγητού.

Category: 

About the Author

emmanouela-foteinou's picture

Ονομάζομαι Εμμανουέλα Φωτεινού, είμαι Βιολόγος και αποφοίτησα από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές μου σπουδές συνεχίστηκαν στο Βιολογικό Αθήνας όπου πήρα τον τίτλο της κλινική Βιοχημικού με εξειδίκευση στη Μοριακή Διαγνωστική. Παράλληλα ασχολήθηκα με την προληπτική Ιατρική βασισμένη στη διατροφή. Στο Πρότυπο Κέντρο Ευεξίας στο κέντρο της Αθήνας, παρέχω συμβουλές βελτίωσης της υγείας και της εικόνας μας βασισμένες σε απλά μυστικά βελτίωσης της διατροφής μας καθώς και της καθημερινότητας μας.

0 comments on "Μάθε πως μπορείς να περιορίσεις το πρήξιμο στην κοιλιά"

Leave a Comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
Παρακαλώ συμπληρώστε το παρακάτω πεδίο.