Διατροφή για να αντιμετωπίσετε τις ναυτίες στην εγκυμοσύνη

Η ναυτία είναι από πιο συνηθισμένα και παράλληλα από τα πιο ενοχλητικά
συμπτώματα, που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη και επηρεάζουν δυσμενώς
ψυχολογικά και σωματικά την μέλλουσα μητέρα και πιο συχνά στο πρώτο τρίμηνο
της κύησης. Μέχρι το 70 τοις εκατό των μελλοντικών μητέρων βιώνουν ναυτία
κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της πρώιμης εγκυμοσύνης.
Οι κυριότεροι λόγοι που εμφανίζονται είναι:
1) η αύξηση των επιπέδων των οιστρογόνων
2)οι χαμηλές τιμές του σακχάρου του αίματος
3) η ευαισθησία σε κάποιες μυρωδιές και
4)ψυχολογικοί.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης της ναυτίας ή τουλάχιστον μετριασμού
της έντασής της και της συχνότητας της. Βασικό μέσο αντιμετώπισης της κατάστασης
αυτής είναι και η διατροφή.
Κατάλληλες τροφές για να προτιμάτε αν έχετε ναυτίες.
Γενικά, συνιστάται κατανάλωση στερεών τροφών που περιέχουν άμυλο, πρωτεΐνη
και βιταμίνη B6.
Μερικές από αυτές είναι :
Τα δημητριακά (κατά προτίμηση ολικής άλεσης)
Τα διάφορα κρακεράκια και φρυγανιές
Το φρυγανισμένο ψωμί
Το ρύζι
Τα ζυμαρικά
Το κοτόπουλο (στήθος)
Το μοσχάρι
Τα ρεβίθια
Οι πατάτες
Οι μπανάνες
Πιπερόριζα
Λεμόνι
Τζίντζερ
Τροφές που προκαλούν καούρες.
• Πορτοκάλια
• Γκρέιπφρουτ
• Ντομάτες
• Κρεμμύδια
• Καφές
• Αλκοολούχα ποτά
• Τηγανητά
• Λιπαρές τροφές
• Σοκολάτα
• Πικάντικες τροφές
• Μουστάρδα
• Ξύδι
Χρήσιμες πληροφορίες
1. Με δεδομένο, πως κατά την κύηση η γεύση σας συχνά αλλάζει, μην
εκπλαγείτε, αν τροφές, που πριν δεν σας «ενέπνεαν» τώρα φαίνονται
«λαχταριστές».
2. Όταν βρείτε ποια τρόφιμα σας «ταιριάζουν» περισσότερο, τότε αρχίστε να τα
καταναλώνετε σε μικρά γεύματα.
3. Υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο, οι τροφές, που σας ανακουφίζουν, να
διαφοροποιηθούν κατά τη διάρκεια της κύησης.
4. Προσπαθείτε να πίνετε νερό συχνά, αλλά σε μικρές ποσότητες και κατά
προτίμηση μεταξύ των γευμάτων.
5. Το φαγητό θα είναι ίσως το τελευταίο πράγμα που σκέφτεστε αν νιώθετε
ναυτία όλη τη μέρα, αλλά το άδειο στομάχι συνήθως προκαλεί και άλλα
συμπτώματα.
6. Συνδυάστε τους υδατάνθρακες με πρωτεΐνες, όπως πίτα ολικής αλέσεως με
χούμους ή φέτες μήλου και τυρί, για να μη νιώθετε εξαντλημένη και ζαλισμένη μέσα στη μέρα.
7. Αποφύγετε να ξαπλώνετε μετά από το γεύμα.
8. Δοκιμάστε να λάβετε αντιόξινα, πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του ιατρού σας.
9. Σε κάποιες γυναίκες το συμπλήρωμα σιδήρου μπορεί να προκαλέσει ναυτία.
10. Περιοριστικά ή στενά ρούχα μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα της
ναυτίας ή των εμετών.
Η εγκυμοσύνη είναι μία περίοδος την οποία πρέπει να ευχαριστηθείτε.
Οι παραπάνω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε της ναυτίες ώστε να μπορέσετε να απολαύσετε την εγκυμοσύνη σας!
Από την Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου, κλινική διαιτολόγο- διατροφολόγο, MSc, MBA, SRD
Επιστημονικό Διαιτολογικό Κέντρο ‘Σώμα Υγιές’
www.somaygies.gr

Category: 

About the Author

Kallia Giannitsopoulou's picture

Η Γιαννιτσοπούλου Κάλλια είναι κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος ασκώντας καθημερινά αυτή την ιδιότητα από το 2003. Έχει ασχοληθεί με την έρευνα στο κομμάτι τις κλινικής διατροφής (Ιmperial College of Science and Technology) με τις διατροφικές διαταραχές στο Κέντρο Ημέρας Ανάσα ως διαιτολόγος υπεύθυνη για τη διατροφή διαβητικών ασθενών (σε Ενδοκρινολογικό Ιατρείο στο Μαρούσι). Το 2005 κάνει το πρώτο της ανεξάρτητο επαγγελματικό βήμα ιδρύοντας το Επιστημονικό Διαιτολογικό Κέντρο "Σώμα Υγιές" (www.somaygies.gr), στο οποίο μέχρι και σήμερα βοηθάει ανθρώπους να αποκτήσουν μια καλύτερη σχέση με την τροφή και το βάρος τους. Αποφοίτησε με άριστα από το πανεπιστήμιο Surrey της Μ. Βρετανίας (2002) και απέκτησε 2 μεταπτυχιακούς τίτλους, έναν στην κλινική διατροφή (ΜSc) από το πανεπιστήμιο του Surrey με άριστα (2003) και ΜΒΑ (2011) από το πανεπιστήμιο του Leicester. Επιπλέον, έχει σπουδάσει Life Coaching (Dip in Coach. Βlackford Centre for Coaching) και χρησιμοποιεί επιτυχώς τεχνικές αυτοβελτίωσης στις συνεδρίες διατροφής. Ο συνδυασμός γνώσεων coaching και κλινικής διατροφής βελτιστοποιεί τα αποτελέσματα ως προς την ρύθμιση του βάρους διότι βοηθάει στην καλύτερη ψυχολογική προσέγγιση του ατόμου. Η κ. Γιαννιτσοπούλου αρθρογραφεί συστηματικά από το 2005 σε περιοδικά υγείας (Prevention, Shape, The Βοdy, Elle) και εφημερίδες, ενώ ασχολείται εντατικά με την απώλεια βάρους, την κλινική διατροφή, τις διατροφικές διαταραχές και τη διατροφή στα στάδια ζωής. Παράλληλα στην παρούσα φάση γράφει το πρώτο της βιβλίο διατροφής. e-mail: info@somaygies.gr twitter https://twitter.com/soma_ygies facebook https://www.facebook.com/kalliagianni/?ref=bookmarks

0 comments on "Διατροφή για να αντιμετωπίσετε τις ναυτίες στην εγκυμοσύνη"

Leave a Comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
Παρακαλώ συμπληρώστε το παρακάτω πεδίο.